© Kortárs Online. Minden jog fenntartva!
Egy 466 éve született mű nem tehet élemedett koráról, felélesztéséért a jelenkori adaptációk felelnek. Valló Péter rendezése nem aktualizál, viszont éppen az archaizmusok megőrzésével teszi élővé a darabot.
A hazai közönség idén sem marad figyelemreméltó prózai előadások nélkül. Válogatásunkban tíz fővárosi kőszínházi premiert, tíz vidéki kőszínházi bemutatót, illetve öt független- vagy magánszínházi előadást ajánlunk 2024-re.
Nagy érdeklődés követte a Visky András Kitelepítés című regénye kapcsán készült színházi előadást. Idejekorán minden jegy elkelt, és kíváncsian vártuk, hogy miként fest egy ilyen összetett prózai mű a színpadon. Az eredmény láttán azonban felemás érzések maradtak bennünk.
A Radnóti Színház előadásában félbemarad egy lomtalanítás azért, hogy helyette száztíz percben kissé magunkra ismerjünk, és kinevethessük kínjainkat. Hajdu Szabolcs újra önmagát viszi színpadra, és ahogy korábbi műveiben is, a hétköznapi súrlódások körül forgó jelenetekben mindannyiunkról szól.
A mitológiai Medea kétségkívül bűnös, de elsősorban miben? Vajon felmenthető-e otthonuktól elszakított, mérgező szülői kapcsolatnak kitett gyermekei nézőpontjából? Ez a kérdésfelvetése a Narratíva Kollektíva Medea gyermekei című előadásának.