Színház

Csak egy kép és más semmi?

Beszélgetés Horgas Ádámmal
Jónás Ágnes
2016. május 20. péntek

Horgas Ádám a rendezője a május 6-án az Átrium Film-Szín­ház­ban de­bütált Pilla­nat­fel­vételnek, amely egy fotó­ripor­ter hábo­rús bal­esete utáni életét tárja a nézők elé. Szabad-e a művé­szet­nek poli­tikai vál­ságok­ról szólnia? Kifeje­zésre juttat­hatja-e véle­ményét egy művész, és ha igen, milyen for­mában? Horgas Ádám­mal beszél­gettünk.

Színház

Képmutatás három az egyben

Yasmina Reza: Egy élet háromszor
Jónás Ágnes
2016. május 10. kedd

Mi az, amit mutatunk magunk­ból a kül­világ felé, és mi az, amit leg­szíve­sebben inkább véka alá rejte­nénk? Mely ponto­kon csúsz­hat el az egy­más közötti kom­muni­káció, és kiből milyen állatot hoz ki az alko­hol? Ezeket a kérdé­seket sze­gezi nekünk Yasmina Reza Egy élet három­szor című darabja.

Színház

A felejtéskultúra tragikomédiája

Beszélgetés Szalay Krisztával és Cserna Antallal
Jónás Ágnes
2016. május 2. hétfő

Elfriede Jelinek Rohonc (Az öl­döklő angyal) című ős­bemu­tatója ápri­lis 29-én, és 30-án a Ka­zin­czy utcai Tesla Kultu­rális Köz­pont Teát­rumá­ban kapott helyet Vas-Zoltán Iván ren­de­zé­sé­ben. A témá­ját és szö­ve­gét te­kintve is faj­sú­lyos elő­adás nem kis feladat elé állítja a szí­né­sze­ket. A két fő­sze­rep­lővel, Szalay Krisz­tával és Cserna Antal­lal beszél­gettünk.

Színház

Embernek maradni

Déry Tibor – Makk Károly: Szerelem
Jónás Ágnes
2016. április 19. kedd

Vajon az 1960 után szüle­tettek fel tudják fogni a mostani szabad életük valódi értékét? Ismerik még a hűség, a feltétel nélküli szere­tet és a biza­lom fogalmát? A Rózsa­völgyi Sza­lon­ban április 5-től futó Szerelem ezek fontos­sága mellett foglal állást – parádés szerep­osztással.

Színház

Hallgatag sérelmeink

Edward Albee: Nem félünk a farkastól
Kis Petronella
2016. április 15. péntek

Puskás Tamás rendezé­sében lát­hatjuk 2016 már­ciu­sától a Nem félünk a far­kastól című, „klasszi­kusan kegyet­lennek” bélyeg­zett ame­rikai drámát a Centrál Szín­ház szín­padán. Az elő­adás az emberi játsz­mákon ala­puló meg­aláz­ta­tást és kiszol­gál­tatott­ságot reprezentálja.

Színház

Szemüveget a bírónak!

Ion Luca Caragiale: Az elveszett levél
Tóth Tünde
2016. április 11. hétfő

A 19. század végi román darab külö­nö­sebb átdol­go­zás nélkül is magá­tól értő­dően áthal­lásos. Ádám Tamás ren­dező azon­ban nem bízta a vélet­lenre a nézők értel­me­zését, a leg­apróbb rész­lete­kig félre­érthe­tet­lenné tette az aktu­ali­zálás szán­dékát.